Recenzie Skulduggery Pleasant (Skulduggery Pleasant # 1) de Derek Landy

MULTE MULTUMIRI CATRE LIBRARIA ONLINE LIBRIS CARE MI-A OFERIT ACEASTA CARTE PENTRU A O RECENZA.THX GUYS!

Moartea lui Gordon Edgley socheaza pe toata lumea, in special pe familia acestuia. Gordon a fost un scriitor renumit pentru operele sale, un om instarit.
Curand dupa inmormantare se citeste testamentul domnului Edgley. Cea mai mare parte a averii i-o lasa nepoatei lui, Stephanie, spre disperarea unchiului acesteia. Avere care consta in proprietatea acestuia, toate bunurile si drepturile de autor.
Ramasa din greseala singura in casa unchiului ei, Stephanie e atacata de un barbat necunoscut care a venit sa fure un lucru aparent important din casa. Fata este salvata de catre detectivul misterios pe nume Skulduggery Pleasant. Acesta era un prieten foarte bun al raposatului Gordon Edgley. Curand, fata isi da seama ca detectivul nu este deloc ceea ce pare. Ascuns sub un palton care-i acopera tot trupul, fata infasurata cu un fular, ochelari de soare si o palarie, Skulduggery se dovedeste a fi cel mai misterios si intrigant personaj pe care l-a intalnit Stephanie.

Daca fata va reusi sa aiba incredere in acest domn Pleasant si in ce circumstante veti afla citind prima carte a seriei.

O aventura palpitanta , incantatoare si plina de primejdii la tot pasul.

Mi-a cam luat mult sa citesc cartea ce-i drept, dar nu pot sa spun ca am regretat ca am facut-o. Desi nu tare ma incantat. As putea-o clasa drept o carte draguta si atat. Nimic mai mult. Poate varsta mea m-a determinat sa nu-mi placa chiar atat de mult o poveste copilaroasa de genul acesta. Totusi nu pot sa spun ca a fost groaznica, dar nici nu pot sa spun ca a fost fantastica. S-a clasat undeva la mijloc.
M-a iritat destul de mult faptul ca desi personajul principal, Stephanie, are numai 12 ani, da dovada de o maturitate iesita din comun. Pe bune, daca ar mai fi inaintat-o in varsta pe fata (poate 16-17) as mai zice si eu ca e destul de matura pentru varsta ei, dar asa....nu stiu. Pare cusuta cu ata alba povestea asta. Nu e vorba numai de maturitate ci si de limbajul pe care-l are, felul in care se comporta si reactiile pe care le are. Eu sincer nu cred ca o persoana in varsta de 12 ani ar fi in stare sa faca ce a facut Stephanie. Eu stiu....poate Derek a vrut sa construiasca copilul perfect, supra-dotat. Dar chiar si asa, cativa ani in plus eu zic ca nu i-ar fi stricat.
In rest, totul a fost OK. Actiune destul de captivanta, desi pe alocuri era enervanta datorita detaliilor. Ma rog... fiecare scrie cum poate si cum scrie. Nu sunt eu aici pus sa critic modul de scriere al autorului, ci doar sa-mi dau cu parerea despre ceea ce am citit. Iar parerea mea este ca daca ati mai citit genul acesta de povesti: cu atmosfera intunecata si creaturi magice, o sa va placa si aceasta carte.

MULTUMESC LIBRIS INCA O DATA!