O carte buna - Provocarea Libris!



Având în considerare că draga noastră librărie online Libris, și în același timp unicul nostru sponsor cu carti online, ne-a lansat o nouă provocare, am decis să particip și eu cu un răspuns care sper eu să fie destul de satisfăcător.
            De la început vreau să vă spun că experiență prea multă cu cărțile nu am. Citesc regulat de aproximativ doi ani jumate. Și pot să spun că am citit și cărți pe care le-am terminat în două zile, dar și cărți a căror lecturare a durat vreo săptămână, poate chiar mai mult. Desigur, depinde și de dispoziție și de cât de mult mi-a captat atenția subiectul cărții respective. Am citit și cărți care pe din afară arătau fantastic, însă conținutul a lăsat de dorit. Dar și cărți care au primit o grămadă de recenzii negative și care s-au dovedit a fi minunate. Dar oare ce trebuie să aibă o carte pentru a fi considerată într-adevăr bună? Uite ce cred eu.
            O carte bună în opinia mea este una care să te facă să uiți de grijile cotidiene și în care să te poți refugia liniștit ori de câte ori îți dorești și ori de câte ori ai nevoie de acel calm pe care doar o carte ți-l poate oferi. Aceasta ar trebui să te farmece încă de la primele pagini și să-ți mențină interesul ridicat pe tot parcursul ei. Să îți facă timpul să treacă pe nesimțite. Să te facă să te pierzi printre ale ei cuvinte, rânduri, paragrafe, pagini, capitole. Un plus ar fi ca aceasta să te introducă pe tine în acțiune, astfel încât să găsești tu singur soluții la problemele ivite. O altă trăsătură ar fi ca această carte bună să te facă să te îndrăgostești de personajele ei, făcându-te astfel să devii unul dintre ele. Și să te provoace să te gândești la ea chiar și după ce ai terminat lecturarea ei.
            O carte bună este una care te poate face să te desprinzi de realitate și care-ți ghidează ușor pașii în descoperirea a noi orizonturi. Să nu aibă acțiune anostă, monotonă. Să surprindă, șocheze, să introducă noi elemente care să facă plictisul imposibil. Trebuie să îți ajungă la inimă prin a ei acțiune sau personaje. În acest caz, similaritățile dintre viața reală și cele din carte vor fi mai ușor de găsit. Posibilitatea de a te regăsi în întâmplări sau personaje este de asemenea destul de ridicată.
            Important este să te poți atașa de ea și să-ți declanșeze anumite emoții sau sentimente, printre care: iritare, nervi, compasiune, tristețe, bucurie sau chiar entuziasm în legătură cu ceva ce tocmai s-a petrecut.
            Cam acestea ar fi trăsăturile necesare unei cărți bune. Din păcate nu am găsit prea multe cărți pe care să le pot numi bune de-a dreptul. Încă mai caut și dacă va fi vreuna care să îndeplinească aproape toate cerințele, atunci cu siguranță va fi una bună.



Comentarii