Recenzie Unde esti? de Mary Higgins Clark


                  In urma cu 10 ani, Mack- un tanar student, dispare fara urma. Nimeni nu stie ce s-a intamplat, daca acesta mai este in viata sau nu si care sunt motivele pentru disparitia lui. In ciuda eforturilor depuse de familia lui, de Politie, si chiar de un detectiv particular, nimeni nu a reusit sa afle adevarul. Dar, in fiecare an, de Ziua Mamei, Mack da un telefon familiei, prin care ii asigura ca este bine. In acest an, sora lui Mack- Carolyn, este decisa sa faca ceva in privinta asta, iar cand suna telefonul, Carolyn intervine si ii spune fratelui ei ca va face tot ce este posibil pentru a-l gasi, pentru a afla adevarul.
                 In ziua urmatoare, unchiul celor doi- Monseniorul Devon, gaseste un bilet in cutia milei, prin care Mack ii cere unchiului sau sa ii spuna lui Carolyn ca nu trebuie sa il caute. Dar Carolyn nu este dispusa sa renunte la o lupta pe care nici macar nu a inceput-o inca. Ea apeleaza din nou la Politie, unde ii spune unui detectiv despre biletul primit. Nimeni nu pare sa acorde atentie acest fapt, ceea ce o face pe Carolyn sa ia problema in propriile maini: reia legatura cu colegii de apartament ai lui Mack, discuta cu batranii care faceau curatenie in apartamentele studentilor, si ii mai face o vizita detectivului particular angajat cu ani in urma.
                 Apoi o tanara studenta dispare in conditii misterioase. Ea a fost la un restaurant cu colegii, unde a ramas pana la inchidere, apoi a plecat spre casa, dar nu a mai ajuns acolo. Coincidenta consta in faptul ca restaurantul din care fata a disparut este detinut de colegul de apartament a lui Mack. Acesta devine suspectul principal in cazul disparitiei fetei. Datorita asemanarilor dintre disparitia fetei si disparitia lui Mack, politia mai are un suspect: insusi Mack. Astfel, decizia lui Carolyn de a-si cauta fratele se dovedeste a fi un dezastru, deoarece, acum, Mack este considerat suspect in cazul unei rapiri, dar si a unei crime.
Ce s-a intamplat de fapt, in urma cu 10 ani? Ce secrete ascund colegii de apartament ai lui Mack, dar si batranii care se ocupau de curatenie? Ce s-a intamplat cu fata disparuta? Mai traieste? Dar Mack? Va afla Carolyn adevarul?
Fragmente:
"Stiu ca suna dur, dar sfatul meu este sa intelegeti ca Mack se afla acolo unde isi doreste el sa fie si singura legatura pe care vrea sa o pastreze cu dumneavoastra si cu mama sa este acel telefon pe care il da cu ocazia Zilei Femeii. Spre binele tuturor, respectati-i dorinta."
"Era aceeasi furie pe care ea o vazuse  in urma cu zece ani, atunci cand ii spusese ce gasise in camera lui Mack. Atitudinea lui o facuse sa se intrebe, in toti acesti ani, daca nu cumva el era responsabil pentru disparitia lui Mack."
"Cred ca iti dai seama cat de mult imi doresc nu numai sa-l gasesc pe Mack, dar, indiferent daca eforturile mele vor fi sau nu incununate de succes, vreau sa ii demonstrez nevinovatia si faptul ca nu a avut nicio legatura cu disparitia acestor fete."
"Amandoi ati fost tarati in povestea asta, Mack pentru ca eu m-am dus la politie si tu pentru ca fata a disparut de la tine din club. Daca niciunul dintre voi nu este vinovat, atunci cine este adevaratul responsabil?"
Parerea mea:
Aceasta e prima carte semnata Mary Higgins Clark pe care o citesc, dar ma bucur ca i-am dat o sansa. De ce? Pentru ca am avut parte de mister si suspans pe parcursul a 300 de pagini. Nu m-am plictisit nici o clipa, din contra- incercam sa descopar adevarul, sa imi fac cativa suspecti, sa aflu raspunsuri, dar n-am reusit.
A existat si o mica poveste de dragoste, dar abia la finalul cartii, si mi-ar fi placut sa fie dezvoltata putin. Sau poate, m-am obisnuit eu cu cartile romantice? Oricum, Unde esti? e o carte care merita citita.
Date despre carte:
Titlul original: Where are you now - 2008
Aparitia in Romania: Editura Lider - 2010
Traducere: Lavinia Olteanu
Nr. pagini: 328

Comanda cartea AICI

Comentarii

  1. Foarte frumoasa recenzia. N-am auzit pana acum de aceasta carte dar pare interesanta, si imi aminteste nu stiu de ce, de Suflete damnate :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar e interesanta. Daca te atrage genul asta de carti, ti-o recomand.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Asteptam parerile voastre!