Recenzie Regina rosie de Victoria Aveyard- seria Regina Rosie 1



Am tot vazut si auzit despre aceasta carte, dar nu i-am acordat prea mare atentie. Ma gandeam ca o carte cu regi si regine nu e ceea ce imi doresc. Coperta nu imi spunea mare lucru, asa ca nu mi-am batut capul cu ea. Mare greseala am facut...
Intamplarea face ca aceasta carte mi-a ajuns pe maini si cand i-am citit descrierea mi-am zis ca e exact ce imi trebuie- o carte distopica, in care pericolul pandeste la tot pasul. Atunci am fost hotarata sa o citesc si nu m-au descurajat nici cele 470 de pagini.
Lumea pe care a creionat-o Victoria Aveyard m-a cucerit din primul capitol. Protagonista romanului este o tanara de 17 ani- Mare Barrow. Ea si familia ei se lupta sa supravietuiasca saraciei. Mare ajuta cum poate- nu e talentata ca sora sa la cusut si brodat, nu isi gaseste un loc de munca, dar se pricepe la furat. Stie ca mai are putin si va fi incorporata, va merge sa lupte intr-un razboi care nu ii apartine si pe care nu il intelege.
Lumea in care traieste Mare e diferita de cea pe care o stim noi. In lumea ei, oamenii sunt impartiti in doua categorii- rosii- oamenii obisnuiti, care muncesc pana la epuizare, care lupta in razboaie, care abia au ce manca, care trebuie sa isi dea si ultima suflare pentru confortul altora. Ceilalti oamenii sunt argintii- elita societatii, oameni bogati, cu privilegii, cu sange argintiu. Acestia au puteri  supraomenesti, sunt respectati si temuti, traiesc pe langa familia regala si se bucura de toate beneficiile.
Nu e corect, nu? Singurul lucru care ii diferentiaza e culoarea sangelui, dar traiul lor e atat de diferit...
Mare traieste intr-un sat mic, alaturi de sora si parintii ei. Fratii ei au fost incorporati si Mare a ramas cu cativa cercei- cadou de la fratii ei inainte ca acestia sa plece la lupta. Are un singur prieten- Kilorn, un tanar orfan. Dar cand acesta afla ca va fi nevoit sa plece si el la razboi, Mare este hotarata sa il protejeze.
Printr-un joc al destinului, Mare ajunge sa munceasca la curtea regala, sa munceasca pentru argintiii pe care ii dispretuieste. Insa acest loc de munca ii aduce un avantaj- nu trebuie sa lupte in razboi!
Tanara e scarbita de lumea argintiilor, de atata opulenta, cand familia ei se scufunda in noroi. La curtea regala nimeni nu ii acorda atentie- ea e o servitoare si nu are ce cauta in lumea zeilor. Mare afla ca tanarul datorita caruia ea are un loc de munca este nimeni altul decat printul mostenitor-  Cal. Acesta trebuie sa isi aleaga o sotie din marile familii, iar competitia este in toi. Insa toata lumea stie cine va castiga, iar competitia e pentru ochii lumii, o competitie menita sa le aminteasca rosiilor ca argintiii sunt mai buni, sunt zei si nu pot fi comparati.
In timpul acestei competitii, se intampla ceva foarte periculos, un adevar care ar putea rasturna legile acestei societati e pe cale sa fie aflat: Mare, o rosie, are puteri supraomenesti!
Daca puterile ei nu ar fi scapat de sub control in fata a sute de oameni, Mare cu siguranta ar fi fost moarta. Dar multa lume a vazut ce s-a intamplat, iar familia regala inventeaza o poveste.
Acum, in ochii lumii, Mare e Mareena- o argintie, orfana unor eroi de razboi si viitoare printesa. Ea este logodita cu printul Maven, fratele mai mic al lui Cal.
Dar cu ce pret? Ce urmareste familia regala si ce planuri are pentru ea?
Mare isi doreste ca cei rosii si argintiii sa fie pe picior de egalitate si se alatura unui grup de rebeli - Garda Stacojie, care isi doreste sa distruga acest sistem defect. Insa lupta este una inegala si foarte dificila, iar Mare va trebui sa invete un adevar crud- nu este in siguranta, iar daca ar putea, regina ar ucide-o intr-o clipita. In plus, nu trebuie sa aiba incredere in nimeni, oricine o poate trada...
Cartea a avut tot ce mi-am dorit- o poveste captivanta, o lume atat de diferita, actiune alerta, adrenalina la maxim, rasturnari de situatie, aliante neasteptate si tradari dureroase, dar si o poveste suava si timida de dragoste.
Deci eu ii dau nota maxima si astept cu nerabdare sa citesc urmatorul volum!


Comentarii