Recenzie A 16-a Luna (Cronicile Casterilor vol. 1) de Kami Garcia, Margaret Stohl

Vietile linistite ale celor din Gatlin sunt perturbate de aparitia Lenei Duchannes, nepoata sinistrului Macon Ravenwood, care vine sa locuiasca cu acesta. Ethan Wade a stiut inca de cand aceasta a venit in oras ca ea este fata pe care o tot viseaza si cu care are o conexiune ciudata. Insa sa fi nepoata lui Ravenwood nu este chiar atat de usor. Mai ales ca cei din oras il cam urasc pe acesta si toata lumea-i evita proprietatea. Toata lumea infara lui Ethan, care se simte atras de conacul Ravenwood si de noua lui colega de scoala: Lena. Insa Lena ascunde un secret teribil: ea este un Caster- o fiinta supranaturala cu puteri iesite din comun. La fel si rudele ei.Iar la implinirea varstei de 16 ani, Lena va fi Revendicata. Aceasta va trece fie de partea Luminii, fie de partea Intunericului.

Dar oare alegerea ei va fi cea corecta?

• Trebuie sa va spun ca la inceput am si vrut sa ma dau batut si sa nu o mai citesc deloc, deoarece in primele 100 de pagini (aprox.) m-a plictisit. Dar dupa aceea, situatia s-a imbunatatit. Nu am sa scriu prea multe la parerea mea, doar ca a fost o carte frumoasa si atat. Nici magnifica, cum spun unii, nici oribila, doar frumoasa.
  • Inca de la inceput legatura lui Ethan cu Lena este mai mult decat incantatoare. Insa daca ar fi sa mentionez un lucru care m-a deranjat a fost cetatenii din Gatlin, grupul de la scoala, dar si toti incuiatii care nu o plac de nici o culoare pe Lena, daramite pe unchiul acesteia putin cam ciudat...
  • Puterile Casterilor mi se par chiar interesante, autoarele au avut idei bune in privinta asta si sper sa se mai elaboreze pe tema aceasta si in volumele urmatoare. Insa exista un lucru care ma intriga: De ce oare autoarele au decis sa scrie din perspectiva lui Ethan? Hmm, mi s-ar fi parut normal sa scrie din cea a Lenei, dar ma rog... Nu zic ca nu au facut o treaba buna, doar ca mi se pare ciudat, atata tot.
  • Mi-a placut dedicarea autoarelor pentru aceasta serie. Arborii genealogici, poeziile de dragoste sau cele referitoare la Revendicarea Lenei, misticismul acestei carti a facut din ea o lectura mai profunda si mai incitanta, decat daca acestea ar fi lipsit, iar cartea ar fi fost doar o înșiruire de intamplari. Pe langa complicatiile care apar pe drum, timpul se scurge inexorabil, cea de-a 16-a aniversare se apropie, iar Lena va fi Revendicata. Ugh, macar daca mama ei nu ar fi vrut sa o ucida...