Recenzie Cartea pierduta a vrajitoarelor (Cartea pierduta a vrajitoarelor vol. 1) de Deborah Harkness

Diana Bishop este o profesoara universitara de istorie si in acelasi timp o vrajitoare care-si renega puterile mostenite. Aceasta descopera intr-o biblioteca, in timpul unei cercetari, un manuscris care-i atrage atentia. Insa descoperirea ei aduce cu sine si o serie de evenimente neprevazute. In clipa urmatoare, Oxfordul colcaie de creaturi supranaturale printre care vrajitori, vampiri si demoni. Toti acestia par sa fie cu ochii pe tanara vrajitoare. Diana face cunostinta cu profesorul Matthew Clairmont, un vampir chipes si misterios, dar si cu un vrajitor pe nume Peter Knox care nu se arata a fi prea incantat de descoperirea ei. Matt si Diana incep sa iasa tot mai mult impreuna, pana cand Matt ii dezvaluie acesteia motivul sosirii atator creaturi supranaturale in orasul lor: Manuscrisul pe care l-a gasit, pe nume Ashmole 782, contine secretele tuturor fapturile paranormale.

Poate sa se increada Diana in Matthew, sau doar o foloseste acesta pentru propriile scopuri? O sa reuseasca vrajitoarea sa tina manuscrisul la adapost de toate creaturile care-l ravnesc? Dar mai important - va reusi iubirea lor sa supravietuiasca fiind interzisa de toata lumea?


Parerea Mea

  • Îmi este greu sa-mi aduc gandurile. Ma asteptam la mult mult mai mult din partea acestei carti, sincer sa fiu. Pe alocuri, a fost plictisitoare, "umpluta" cu multe detalii si povesti de adormit copii care nu-si aveau rostul, zic eu. Nu ca urasc istoria sau ceva de genul asta, dar parca e prea mult. Nu trebuia sa o lungeasca atat incat sa scoata 650 de pagini. Putea sa se opreasca undeva la 350-400 de pagini maxim si sa scape de momentele moarte. 
  • A fost o lectura draguta si atat. Si mi-a luat enooooorm de mult sa o termin, dar oare de ce? Oricum, sunt curios de filmul care o sa apara in curand. Ceea ce m-a surprins a fost relatarea - cateodata la persoana I, cateodata la a III-a (iar acest lucru nu l-am mai descoperit in nicio carte pana acum). Acum sa nu credeti ca o pagina a fost in perspectiva subiectiva, una in obiectiva... nu. A predominat cea subiectiva. 
  • Autoarea mai strecura cate un capitol in care era perspectiva obiectiva si in care ne prezenta ce mai facea Matt in timp ce Diana statea acasa sau dormea sau ma rog... Apropo de dormit. Cica vampirii (din cartea asta) nu dorm. Hmm... atunci ce mama naibii facea Matthew in timp ce Diana a fost rapita? Adica sa fim seriosi, ori esti vampir ori nu esti. 
  • Matthew asta mai mult are trasaturi de om decat de creatura supranaturala, dar hai sa nu fim rai... In schimb relatia lor a decurs normal, desi uneori era iritanta atitudinea lui Matt - cum ca ar avea destul timp sa se cunoasca si blah blah blah... Si pan' la urma ce Dumnezeu s-a intamplat cu Ashmole, nici acum nu mi-am dat seama. La inceput numai despre asta era vorba si dupa aia... manuscrisul nici nu a mai fost bagat in seama, zici ca nici n-a existat vreodata. Volumul doi probabil ca o sa-l citesc candva, intr-o zi cu soare in care chiar nu o sa mai am ce citi si o sa ma plictisesc de moarte, deci Litera... nu va tare grabiti sa-l scoateti ;)

Citate

"Inainte sa-l cunosc pe Matthew, nu parea sa mai fie loc in viata mea nici macar pentru un singur element in plus - cu atat mai putin pentru ceva atat de important precum un vampir in varsta de o mie cinci sute de ani. Dar el se strecurase in niste spatii neexplorate, goale, atunci cand nu eram atenta. Acum ca plecase, eram dureros de constienta de absenta lui. Stand asezata pe acoperisul turnului de paza, lacrimile imi slabeau hotararea de a lupta pentru el. Curand, in jurul meu era apa peste tot. Sedeam intr-o balta al carei nivel continua sa creasca. Desi cerul era innorat, nu ploua. Apa iesea din mine."

"-Vrei dragostea? Vrei sa-i gusti sangele? Sa o faci asemenea tie?
-Sunt multe aspecte pe care nu le inteleg in povestea asta, Hamish, dar trei lucruri le stiu cu siguranta, spuse Matthew cu emfaza, ridicandu-si paharul cu vin de pe podea. Nu voi ceda poftei pentru sangele ei. Nu vreau sa-i controlez puterea. Si in mod cert nu imi doresc sa o transform intr-un vampir. La acest gand il trecura fiori.
-Ramane iubirea. Iata raspunsul. De fapt, stii ce vrei."

"-Ce contine manuscrisul? am izbucnit, pierzandu-mi in cele din urma rabdarea.
-Primele vraji create vreodata. Descrieri ale farmecelor ce tin lumea laolalta. Expresia lui Knox deveni visatoare. Secretul nemuririi. Cum au creat vrajitoarele primul demon. Cum pot fi distrusi vampirii, o data pentru totdeauna. Isi pironi ochii intr-ai mei. Este sursa intregii puteri, din trecut si din prezent. Nu-l putem lasa sa cada in mainile demonilor, ale vampirilor sau ale oamenilor."

COMANDA CARTEA AICI



Comentarii

  1. ma distrez citind comentariile tale haioase la 12 noaptea.Ar trebui sa scoti o carte cu aceste comentarii,pana reusesc sa comand ceva carti sf-horror imi fac doza de citit pe blogu' asta :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Asteptam parerile voastre!