Recenzie Jurnalele lui Stefan (Volumele 1-3)


Stefan Salvatore este unul dintre cei doi fii ai lui Giuseppe Salvatore care traieste alaturi de tatal sau la mosia Veritas. Viata acestuia este una monotona pana cand Katherine Pierce (sau Katerina Petrova) apare la mosie dupa ce casa in care locuia a luat foc, ucigandu-i parintii (dupa spusele ei). Asa ca orfana Katherine si Emily, servitoarea ei se muta la mosie. Nu mult ii ia lui Stefan pana sa se indragosteasca pana peste cap de ea, insa la fel se intampla si cu fratele lui mai mare: Damon, proaspat venit din razboi. Dar Katherine are de ascuns un secret teribil: este un vampir. Dar oare cum vor reactiona cei doi frati la auzirea vestii? Si mai ales: ce se va alege in urma vanatorii de vampiri organizata de Giuseppe Salvatore?





Fratii Salvatore au fugit din Mystic Falls, orasul lor natal, spre New Orleans. Insa nici aici necazurile in intarzher si dus la circ drept atractie principala. Acum totul depinde de Stefan: daca acesta il va salva in ciuda recentelor dispute dintre ei sau nu vedeti citind volumul doi al seriei. Iar pe langa asta, intervine si dragostea: Callie Gallgher, fata lui Patrick. Insa se poate avea incredere in aceasta sau o sa-i traga pe sfoara pe cei doi frati?






                               

Dupa dezastrul si tradarea din New Orleans, Stefan se indreapta spre New York, sperand la un trai mai linistit. Insa nu-l va avea. Dupa ce gaseste in parc o tanara injunghiata in spate, o duce acasa, unde se imprieteneste cu membrii familiei acesteia. Nu mult timp trece pana cand Stefan este acceptat de familia Sutherland ca pe unul de-al lor. Insa Damon i-a promis fratelui sau un infinit de neplaceri si vrea sa se tina de aceasta promisiune. Acesta apare si el la familia Sutherland si chiar cucereste una dintre cele trei fete. Insa, pe unde-i Damon acolo sunt si necazurile. Klaus isi face aparitia pentru a razbuna moartea lui Katherine. Si ar face orice pentru a-i distruge pe cei doi frati.



Parerea Mea


Probabil ca stiti deja (sau daca nu, ati aflat acum) ca seria Jurnalele lui Stefan este un prequel al seriei Jurnalele Vampirilor propriu-zise. Aceasta ne prezinta ce s-a intamplat cu cei doi frati Salvatore inainte de veni in Mystic Falls si de a o intalni pe Elena. Povestea este spusa din perspectiva lui Stefan (ca doar de aceea se numeste Jurnalele lui Stefan), cartile fiind scrise de Dumnezeu stie cine... Ceea ce este sigur e ca NU LJ Smith a scris seria, ea neavand nicio contributie la aceasta. Prima carte din serie a fost prima mea carte cu vampiri citita. Le-am citit pe toate trei in vara lui 2011- cand a aparut cu Bravo si pot sa spun ca mi-a deschis o usita spre o noua lume- cea fantasy. Nu am avut blogul in 2011, de aceea am hotarat sa le recitesc pentru le putea recenza acum. Episoadele regizate de Kevin Williamson si Julie Plec va arata putin din povestea prezentata in Jurnalele lui Stefan.

Fragmente

"Damon.
Bataile inimii mi s-au iutit cand am intrat in bucatarie si mi-am vazut fratele. Damon era prietenul meu cel mai apropiat, fiinta la care tineam cel mai mult pe lume... mai mult chiar si decat la tata, cu toate ca n-o recunoscusem niciodata cu glas tare."

"O parte din mine  ar fi vrut sa se arunce in apa, sa inoate pana pe partea cealalta si sa nu se mai intoarca niciodata. Naiba sa-l ia pe Damon daca moartea era ceea ce-si dorea atat de mult. Dar oricat si-ar fi dorit el sa moara eu nu puteam sa-l omor. In ciuda a orice, eram frati si voiam- eram nevoit- sa fac tot ce-mi statea in puteri ca sa-l salvez."

"Ma simteam ca si cum as fi dus trei existente diferite. Intr-una dintre ele, eram un frate loial; in alta eram noul membru al unui club pe care nu-l prea intelegeam; in fine, in cea de-a treia, eram un tanar care-si punea toata increderea intr-o fiinta umana, o femeie: o femeie pentru salvarea careia imi strapunsesem cu tepusa propriul frate. Probelma era ca nu prea stiam cum sa-mi armonizez toate aceste existente."

"[...] cand m-am ridicat in picioare, o noua durere mi-a sagetat pieptul. Fiindca pe zidul din caramida al casei Sutherland, scrise cu cerneala rosie, care nu putea fi altceva decat sange, erau patru cuvinte inspaimantatoare:
Sunt mereu la panda."

Personaje:


Comanda volumele:


Comentarii