Recenzie Tarana pentru tarana de Tami Hoag

           
                 Kovac si Liska au parte de un nou caz: un politist homosexual este gasit spanzurat, gol, in fata unei oglinzi pe care scrie cuvantul "sorry". Victima- Andy Fallon este fiul unei legende in politie, acum un batran invalid pe nume Mike Fallon. Desi totul pare sa indice o sinucidere-inclusiv autopsia- Kovac nu este convins de acest lucru. Cazul este inchis, dar detectivul continua sa investigheze. Astfel, el o cunoaste pe Amanda Savard- locotenenta lui Andy si Kovac incepe sa se simta atras de aceasta, desi ea nu ii acorda nici o atentie.
          Detectivul isi da seama ca cheia acestui caz este ancheta pe care o desfasura Andy inainte de sinucidere si afla ca el vroia sa stie mai multe despre noaptea in care tatal lui a devenit un erou, dar si un invalid. Problema este ca dosarul in legatura cu acest caz a disparut si in plus apar tot felul de zvonuri cum ca politistii homosexuali ar fi hartuiti de colegii lor.
            Kovac are o problema si cu Ace Wyatt- un fost capitan care acum face o emisiune de interes national in legatura cu diverse cazuri de crima. Stie ca acesta a fost si el implicat in incidentul de acum 20 de ani cand Mike a ramas invalid, dar nu stie in ce fel.
           Curand, Mike Fallon este gasit cu un glont in cap, o alta aparenta sinucidere. Dar Kovac stie ca sunt prea multe coincidente si continua investigatia, care il aduce tot mai aproape de Amanda, de care el se simte tot mai atras. Intre timp Liska are si ea problemele ei cu tatal copiilor ei, iar apoi cineva ii sparge masina, dar nu fura nimic decat niste facturi, ceea ce inseamna ca oricine ar fi fost spargatorul, acum ii stie adresa de acasa.
          Vor reusi cei doi sa puna piesele cap la cap? Vor afla ce s-a intamplat in urma cu 20 de ani? Cat de mult se va apropia Kovac de Amanda, si ce secret ascunde ea? Va reusi Liska sa descopere adevarul in legatura cu niste politisti pe care ii suspecteaza in legatura cu spargerea masinii ei?
Fragmente:
"Incerc sa-mi formez o imagine clara despre Andy: ce fel de om era, ce prieteni avea, ce l-ar fi putut impinge sa se sinucida - daca a facut-o intr-adevar. Stiti, incerc sa descopar daca a avut recent vreo dezamagire, vreo relatie ratata, vreun necaz personal de orice fel."

"Exista un sentiment de neliniste in a sti ca acum sunt constienti si altii, chiar daca nu banuiesc nimic. E ca si cum niste straini ar invada un spatiu care trebuie sa ramana privat. Intimitatea mortii a fost impartasita doar de ei doi. Urmarea va fi un eveniment public."
"Il simti in spatele ei inainte de a se uita. Constiinta prezentei lui o umplu ca un val, ridicandu-i-se pana-n gat, amenintand sa i se reverse pe gura intr-un urlet mut. Frica ii intepenea muschii spatelui, impiedicand-o sa se intoarca. Se simtea ca stransa intr-o camasa de forta."
"Cand cineva moare in conditii violente, ca Mike, se fac investigatii. Sti cine sunt primii suspecti? Familia. Fiindca nimeni nu are motive mai serioase de a face cuiva de petrecanie decat o ruda. Chiar tu mi-ai spus ca-l urai pe Mike. Adauga la asta si faptul ca ai nevoie de bani ca sa-ti platesti viitoarea fosta nevasta si ca Mike nu voia sa ti-i dea. Asta se numeste mobil."
Parerea mea:
Dupa ce am citit Cenusa pentru cenusa (care mi-a placut tare mult), mi-am zis ca trebuie sa continui cu aceasta serie, si iata ca am facut-o: am citit Tarana pentru tarana si pot sa spun ca a fost o carte reusita. A avut mult mister, pentru ca nici eu nu eram sigura daca cei doi s-au sinucis sau nu, nu intelegeam ce motive ar avea sa se fi sinucis. Mi-a placut tare mult Kovac ca nu s-a dat batut, ca a continuat investigatia si am avut parte si de o poveste de dragoste. M-am bucurat tara mult sa aflu ce s-a intamplat cu protagonistii celuilalt volum- Kate si John, desi au aparut intr-un singur capitol, a fost suficient pentru linistea mea. Mi-a placut cum, la final, toate piesele de puzzle s-au asezat la locul lor si totul a parut sa aiba sens, toate misterele au fost aflate. Nu va dezvalui mai multe, va las sa aflati singuri, pentru ca v-o recomand!
Date despre carte:
Titlul original: Dust to dust - 2000
Aparitia in Romania: Editura Miron
Traducere: Mihnea Columbeanu
Numar pagini: 511
Seria din care face parte: Kovak/ Liska:
                                     1.Cenusa pentru cenusa
                                     2.Tarana pentru tarana
                                     3.Adevar periculos
                                     4.The 9th girl

Comentarii

  1. Frumoasă recenzia şi am citit-o cu drag şi interes. Mi-a adus aminte de vestitul Korsak din Rizzoli & Isles, dar seamănă puţin şi cu cartea pe care o citesc - Jurnalele unei prostituate de lux.
    Am văzut că face parte dintr-o serie şi se pare că două dintre cărţi le şi am.
    Toate bune şi frumoase, dar mi-ai dat-o la sentiment cu Măcel :D

    RăspundețiȘtergere
  2. @fara miere
    Mersi. sa sti ca pe kovac asa mi-l imaginez si eu: ceva in genul lui korsak, poate putin mai tanar. Mda, din pacate am avut putin de furca cu traducerea, dar nu vreau sa renunt sa citesc o carte care imi place din cauza traducerii. asa ca am incercat sa nu bag de seama asa si sa citesc in contiunare.
    cindy

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Asteptam parerile voastre!