Recenzie Casa de la Rascruce de John Saul

Angel Sullivan nu a avut niciodata o viata usoara. Orice facea parca nu era pe placul nimanui. Copiii de la scoala au inceput sa ii spuna Angy-Mangy (Angy-Raioasa) si nimeni nu pare sa o placa. Dar cand tatal ei, Marty, este dat afara si de la acest loc de munca, Myra, mama lui Angel, accepta oferta surorii ei si se muta in Roundtree, un orasel din Massachusetts. Angel spera ca macar aici sa aiba parte de liniste si ca adolescentii de la scoala sa se comporte altfel decat la fosta ei scoala. Insa oare asa sa fie? Tinerii par sa o ignore complet si sa nu o placa de fel. Nici macar varul ei, Zack, nu o ajuta in a se integra la noua scoala. Totul este negru in viata ei pana il intalneste pe Seth, un alt tip singuratic si marginalizat de ceilalti. Un tip a carui situatie pare sa fie similara cu a ei.
Insa totul are sa se schimbe pe veci, batjocura, rautatea, poreclele adresate lor. Totul are sa dispara. Caci cei doi noi prieteni gasesc in pivnita noii case a lui Angel o carte straveche. Carte care i-a apartinut unei asa-zise vrajitoare de acum cateva sute de ani. Si putin este pana cand cei doi tineri incep sa faca vraji din aceasta.

Am dorit o carte mai horror care sa ma tina lipit de paginile ei cat timp eu citesc infricosat, asa ca am gasit-o. Aceasta este cartea. Povestea este asemanatoare cu cea din Amityville Horror - adica despre casa aceea in care niste lucruri oribile s-au petrecut asa ca acum oricine ar locui in ea, casa i-ar indemna sa repete povestea petrecuta acolo acum mult timp. Sa zicem ca aceasta poveste este similara. Asemanarea dintre familia lui Angel si a lui Seth este foarte mare. Practic avem cate doua bucati din fiecare categorie de oameni prezenta in text:

Angel - antisociala # 1 / Seth - antisocialul # 2
Myra - bleaga # 1 / Jane - bleaga # 2
Marty - imbecilul abuziv # 1 / Blake - imbecilul abuziv # 2

Mamele zici ca sunt aeriene. Cel putin a lui Seth, ca a lui Angel este fanatica religioasa si ii accepta sotului ei orice. Niciuna nu trece peste cuvantul sotilor lor. Mama lui Seth doamne fereste sa-l contrazica pe sotul ei, pe cand cealalta "isteata" il crede pe al ei sot un sfant, chiar daca bea ca... (stiti voi animalul atribuit acestei comparatii). Pe langa aceste familii "minune", ce naiba au toti tinerii? Sunt la varsta in care ar trebui sa se maturizeze, nu sa dea in mintea copiilor. Si parca familia ar trebui sa fie unita. Atunci de ce varul lui Angel prefera sa stea de partea prietenilor lui: Chad si Jared, decat sa-i i-a apararea lui Angel si sa opreasca umilirea acesteia si a lui Seth?
Daca vreti parerea mea sincera... si-au meritat-o. Cu varf si indesat. Iar sfarsitul face toti banii. O sa aveti o expresie surprinsa, iar in gandul vostru o sa spuneti ceva de genul "F*ck!". In concluzie, cartea merita toata atentia. O sa va emotioneze la unele fragmente, dar o sa va si faca sa strigati inauntrul vostru "Yeah, in your face, bi*ch!" cand unele personaje o sa primeasca exact ce merita.

"Formau o singura fiinta.
Angel era Forbearance Wynton, iar Marty, tatal lui Forbearance, si tot ce se intamplase cu sute de ani in urma se repeta in prezent."

"Angel isi intrerupse sirul gandurilor, dar alaturi de Houdini, care torcea acum linistit langa ea, incepuse sa inteleaga ca tot ceea ce se petrecea cu ea se repeta intruna in casa asta. Nu avea importanta cine locuia acolo - casa in sine starnea toate nenorocirile."