Recenzie Regatul Umbrelor (Grisha vol. 1) de Leigh Bardugo

In primul rand, doresc sa transmit multumirile mele catre libraria online Libris pentru ca mi-au oferit aceasta carte pentru a-i face recenzia. Iar acum sa incepem cu recenzia propriu-zisa.

Alina Starkov este o orfana care si-a petrecut copilaria alaturi de cel mai bun prieten al ei, Malyen Oretsev, la orfelinatul lui Keramsov. Acum, acestia sunt adolescenti si lucreaza ca ucenici cartografi. Insa totul are sa se schimbe intr-o zi cand acestia sunt atacati de niste volcre, niste creaturi demonice inaripate. Acela este momentul in care Alinei i se manifesta puterile renegate cu mult timp in urma. Aceasta descopera ca este o Invocatoare a Soarelui, iar Intunecatul, conducatorul celor Grisha- adica a celor cu daruri mai speciale, o duce pe Alina la Micul Palat pentru a-si putea exersa noile puteri. Din cei Grisha fac parte: Corporalki (Ordinul Viilor si Mortilor)- Sfasie Inimi si Vindecatori; Etherealki (Ordinul Invocatorilor)- Furtunosi, Inferni si Isca-Valuri; Materialki (Odinul Fabrikatorilor)- Durasti si Alkemi. Alina se imprieteneste cu Genya, Nadia si Marie, dar o sa descopere curand ca la curtea regala nu este totul roz. Si cand insasi mama Intunecatului o previne pe aceasta in legatura cu planul malefic al fiului ei, ce va alege Alina sa faca? Sa-si urmeze inima sau mintea? Oricare ar fi alegerea acesteia, se anunta o aventura pe cinste.

Lasand la o parte titlurile regiunilor si numele greu de citit si retinut a fost o lectura placuta. Pe tot parcursul operei am oscilat intre Mal si Intunecatul. Ma gandeam care este mai bun pentru Alina, care s-a comportat mai frumos cu ea si care o merita si o buna parte din carte am tinut cu Intunecatul, dupa aceea cu Mal, dupa aceea iar cu Intunecatul si tot asa. E un du-te vino continuu cand vine vorba despre alegerea unui personaj preferat masculin. Daca v-ati saturat de aceleasi povesti similare intre ele cu vampiri, puteti apela la aceasta carte, prima din seria Grisha si va asigur ca nu va va dezamagi. Ce-i sigur este ca astept volumul doi repede.

"Intunecatul a descalecat, a desfacut larg bratele, apoi si-a izbit palmele cu un bubuit puternic. Trambele de intuneric tasnite dintre mainile lui impreunate s-au imprastiat sepuind prin vale, au gasit asasinii fjerdani, apoi s-au catarat furios pe trupurile lor, infasurandu-le cu umbre."

"M-am concentrat si am invocat o perdea calda de lumina solara, facand-o sa danseze in fasii pe tavanul pictat, lasand sentimentul de putere si siguranta sa-mi linisteasca nervii. Apoi sarutul Intunecatului mi-a revenit brusc in minte, stricandu-mi concentrarea, imprastiindu-mi gandurile si facandu-mi inima sa urce si coboare ca o pasare purtata de un vant capricios."

"Imi doream atat de mult sa am un loc al meu. Fusesem atat de dornica sa-i fac pe plac, atat de mandra ca imi incredinta secretele lui. Dar niciodata nu ma intrebase ce voia cu adevarat, care ar putea fi adevaratele lui motive. Fusesem prea ocupata sa ma imaginez alaturi de el ca salvatoare a Ravkai. Foarte pretuita si foarte dorita - ca un fel de regina. Imi facusem sarcina foarte usoara. Tu si cu mine vom schimba lumea. Asteapta si ai sa vezi."

Personaje

Intunecatul
Alina