Impreuna cu librariile online de 5 ani!



Răspund și eu la provocarea lansată de libraria online Libris odată cu aniversarea de 5 ani publicându-mi articolul privitor la librăriile și cărțile online



            Nu putem nega faptul că odată cu progresele în tehnologie prioritățile omului s-au schimbat. Până și activitățile recreative se învârt în jurul acestor aparate. În calitatea mea de "bookaholic", îmi pun întrebarea: "La ce [mai] sunt bune cărțile? Darămite cărțile online" Îmi vine să răspund: la totul și la nimic. Poți trăi foarte bine fără să citești. Milioane de oameni n-au deschis niciodată o carte. A vrea să le explici ce pierd e totuna cu a "explica unui surd frumusețea muzicii lui Mozart." (Nicolae Manolescu) 
           Chiar așa. Unde unii văd un simplu deșert de cărți prăfuite, eu văd o oază a imaginației, un univers întreg de experiențe nemaivăzute. Mă bucură faptul că librăriile s-au adaptat acestor vremuri și au devenit librării online. În felul acesta e mai ușor să găsești ce cauți, uneori la un preț mai bun decât în magazine. 
           Spre deosebire de cele de modă veche, librăriile online s-au sincronizat mai bine cu aparițiile celorlalte țări, fiind la curent cu tot ce e nou. În felul acesta se scurtează așteptarea și aventură poate începe! 
           O librărie online ideală ar fi, după părerea mea, una care combină toate genurile într-un mod armonios și oferă șansa clienților să-și exprime dorințele legate de un titlu (sau mai multe). Astfel, o carte care probabil nu figura în listă devine disponibilă.  Vreau ca librăria online să-mi devină a două casă. Să mă bucur că-mi oferă instrumente care mă indeama să mă redescopăr și care-mi fac timpul să treacă pe nesimțite. Un alt avantaj al librăriilor online îl  reprezintă accesibilitatea. Se întâmplă să nu fim toți aproape de vreo librărie, dar cu un simplu click rezolvăm problema și ne facem "proviziile”. Dacă tot avem tehnologie, măcar să o folosim înțelept. 
           Concluzia rămâne la latitudinea voastră, însă vă dau un sfat: nu există investiție mai bună decât cea în fericire.

Comentarii