Recenzie Instinct ucigas de Joseph Finder


                Jason Steadman lucreaza la o mare firma de electronice- Entronics, firma care concureaza cu Sony sau Panasonic. Lucreaza ca agent de vanzari, se intelege bine cu ceilalti colegi, pe care ii numeste Gasca fratilor. Este casatorit cu Kate- o femeie frumoasa, cu care incearca sa devina parinti, dar deoarece incercarile au esuat, au apelat la o clinica de fertilitate. Sotia il incurajeaza sa vorbeasca cu seful lui pentru a obtine un interviu pentru avansare, insa Jason crede ca "prea mult pupat in fund, prea multa politica" nu e de el. In plus oamenii cred despre el ca e prea bun, ca ii lipseste INSTINCTUL UCIGAS necesar avansarii.
               Din cauza unui mic accident de masina, Jason cheama o masina de remorcare si astfel il cunoaste pe cel care ii va schimba viata- Kurt Semko- un fost ofiter al Fortelor Speciale, recent intors din Afganistan. Cei doi descopera ca au multe lucruri in comun si se imprietenesc, motiv pentru care Jason il recomanda pe Kurt la Entronics, ca agent de securitate.
                Kurt il ajuta pe Jason sa obtina un contract important, in timp ce alti colegi care concurau pentru acelasi post au parte de cateva ghinioane- li se strica masina, nu le functioneaza telefoanele, se strica monitoarele si rateaza intalniri importante. Cu ajutorul din partea lui Kurt, care lucreaza la Entronics, Jason are succes si la firma si pe terenul de softball.
               Jason obtine postul dorit si viata pare ca ii surade: se muta intr-o casa mai mare, Kate a ramas insarcinata, isi cumpara o alta masina. Pare sa aiba tot ce si-a dorit, dar Kurt se implica tot mai mult in viata lui, obtinandu-i diferite avantaje, iar Jason crede ca a ajuns prea departe. Incearca sa ii spuna nemultumirile sale, insa nu stia cat de periculos poate fi Kurt. Nu si-a dat seama ca e mai bine sa nu il ai ca dusman... Si cosmarul abia acum incepe...
Fragmente
"Stai blocat de ani de zile pe postul asta. Asta e sansa ta sa ajungi intr-o pozitie de conducere. Sa iti incepi cu adevarat ascensiunea profesionala."
"I-am spus lui Kurt ca nu mai aveam nevoie de ajutorul lui. Nu mai voiam informatiile lui din interior; nu voiam sa abuzeze in halul acela de securitatea corporatista. In mod clar nu voiam sa afle cineva cu ce se ocupa el."
"Stii ce cred eu? Ca tu abuzezi de securitatea corporatista ca sa te razbuni pe oamenii care iti stau in cale. Te folosesti de acest om ca sa-ti faca treburile murdare. Multi oameni se lasa pacaliti de tine si de atitudinea ta de tip de treaba. Dar eu te citesc ca pe o carte deschisa."
"Imi luase prea mult timp sa-mi dau seama ca acest Kurt era un om periculos, ca scapase de sub control si ca trebuia sa il opresc. Imi oferise ajutor in orice fel de probleme, mici sau mari. Poate apeland la solutii de care nu fusesem constient. Iar eu aprobasem in tacere tot ce facuse pentru mine, desi stiam ca nu era corect."
Parerea mea:
Stand fata in fata cu cartea asta, la biblioteca, ma gandeam daca ar trebui sa o iau sau nu. Tot timpul imi zic "Gata, nu mai imi iau carti de la biblioteca, pentru ca am atatea care ma asteapta acasa, pe care nu le-am citit", dar tot dau peste un titlu si alt titlu si altul, care par interesante si nu rezist tentatiei. Acum, nu regret ca am luat-o de pe raft... Pentru ca a fost super! M-a tinut in priza, a avut tot ce trebuie, nu a dus lipsa de evenimente si ma bucur ca am citit-o. V-o recomand, eu sigur o sa caut si alte carti ale lui Joseph Finder.
Date despre carte:
Titlul original: Killer Instinct- 2006
Aparitia in Romania: Editura Rao- 2012
Traducere: Lingua Connexion
Nr. pagini: 500
Comanda cartea AICI


Comentarii

  1. Răspunsuri
    1. Da, am vazut si eu ca are multe carti.
      Instinct ucigas a primit Premiul Asociatiei Scriitorilor de Thrillere in 2007.
      Multumesc. Cindy

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Asteptam parerile voastre!