Recenzie Daca as ramane de Gayle Forman

Mia este o tanara talentata, in varsta de 17 ani. Pasiunea ei este violoncelul, iar aceasta pasiune pentru muzica o poate duce pana in New York, la Julliard. Are o familie frumoasa si iubitoare, un prieten grozav- Adam- chitaristul trupei Shooting Star. Intr-o dimineata de iarna, totul se schimba pentru Mia. O banala calatorie cu masina se transforma intr-un cosmar, din pricina unui accident.
              Parintii Miei au decedat in urma accidentului, iar fratiorul ei mai mic este de negasit. Mia pare ca a scapat usor, deoarece se simte bine, dar apoi descopera socata ca trupul din sant ii apartine... Fata se afla la granita dintre viata si moarte, dar ii vede pe medicii veniti la locul accidentului, isi vede trupul dus la spital. Ea colinda coridoarele spitalului, isi vede rudele, rememoreaza evenimente din viata sa: prima intalnire cu Adam, prietenia dintre ea si Kim- prietena ei cea mai buna, cum a inceput sa iubeasca violoncelul, momente din viata de familie.
               Mia asteapta cu nerabdare vizita lui Adam, dar inainte de asta este vizitata de bunici. Aude o asistenta care ii incurajeaza si le spune ca acum alegerea ii apartine. Apoi isi da seama ce a vrut sa spuna asistenta: ea poate sa aleaga daca va ramane in coma sau se va intoarce la viata. Aceasta alegere o sperie si nu se simte pregatita pentru o decizie asa de dificila.
              Ce va decide Mia? Cum ar putea sa se intoarca stiind ca este orfana? Pentru ce sa se intoarca? Si cum ar fi daca ar ramane?
"Doctorii tot vin la patul meu, imi ridica pleoapele si imi baga cate o lanterna in ochi. Sunt brutali si grabiti, de parca nu considera ca pleoapele merita a fi tratate cu blandete. Gestul lor te face sa pricepi cat de rar in viata atingem pleoapele altcuiva. Poate ca parintii iti vor ridica o pleoapa pentru a scoate un fir de praf sau poate ca iubitul ti le va saruta delicat ca un fluture, chiar inainte ca tu sa te cufunzi in somn."
"Toata povestea asta cu coma indusa este doar limbaj medical. Nu depinde de doctor, nu depinde de ingeri absenti. Nu depinde nici macar de Dumnezeu care, daca exista, nu se afla prin preajma mea. Depinde de mine."
"Cum pot sa hotarasc eu? Cum pot sa stau fara mama si tata? Cum pot sa plec fara Teddy? Sau fara Adam? Este prea mult. Nici macar nu inteleg cum functioneaza toata treaba asta, de ce ma aflu aici, in starea asta si cum sa ies din ea daca vreau."
"Esu sunt vedeta spectacolului. Toata lumea ma asteapta pe mine. Eu decid. Acum, stiu acest lucru. Si asta ma ingrozeste mai mult decat orice altceva s-a intamplat astazi."
"Daca ramai, voi face tot ce vrei. Voi renunta la trupa, voi merge cu tine la New York. Dar, daca vrei sa plec, voi face si asta. Ar fi cumplit, dar as accepta. As putea sa te pierd in felul acela daca nu te-as pierde azi. Te-as lasa sa pleci. Daca ramai."
Nu ma asteptam sa fie o carte atat de dramatica si de emotionanta. Nu am citit inainte recenzii si nu stiam despre ce e vorba in carte, si surpriza a fost mare. Dar m-a surprins placut. Mi-au placut personajele, am cunoscut-o pe Mia, pe Adam, pe Kim, dar si pe cei din familia Miei. M-a impresionat prietenia dintre Mia si Kim, m-a impresionat felul in care Kim l-a ajutat pe Adam- desi cei doi nu erau in cele mai bune relatii.
O carte frumoasa, cu o poveste impresionanta si o decizie foarte grea...
Trailerul filmului bazat pe carte:

Date despre carte: