Recenzie Salvarea lumii si alte sporturi extreme (Maximum Ride vol. 3) de James Patterson

Stolul este din nou liber si suprinzator pare ca nici Eliminatorii nu ii mai urmaresc sa le faca felul. Insa copiilor li se face dor de un loc doar al lor, fara lupte mano-a-mano, fara urmariri si fara sa le fie pusa viata in pericol in fiecare clipa. Asa ca Max pleaca in recunoastere alaturi de Fang pentru a gasi un loc unde sa se poata da la fund. Nu mare este surpriza cand sosesc la locul de reintrunire si nu ii mai gaseste acolo pe restul copiilor inaripati. Porniti intr-o aventura pentru a-i recupera pe copiii modificati genetic, Stolul cade iar pe mainile celor de la Scoala, adica a celor care i-au creat. Unde mai pui ca acestia au un plan diabolic de a injumatati populatia planetei, lasandu-i in viata doar pe cei speciali, doar pe cei care au ceva folositor? Vor mai reusi sa scape cei din Stol si de data aceasta, desi sunt la un pas de a se destrama?

"M-am simtit ca unul dintre Blue Angels! [...] numai ca Blue Angels sunt extrem de bine finantati, bine echipari, bine antrenati, bine hraniti si, fara nicio indoiala, un grup de piloti de elita perfect curati, am comentat. In timp ce noi suntem o gasca de hibrizi oameni-pasari, lefteri, neechipati, semiantrenati, nici pe departe bine hraniti, si jegosi ca niste maidanezi. Dar in afara de asta, suntem exact la fel ca ei."

"-Au de gand sa reduca populatia lumii la jumatate, a replicat el posomorat.[...]
Mintea-mi duduia la ideea de genocid la nivelul asta. Ii facea pe Stalin si Hitler sa para niste educatori de gradinita. Bine, niste educatori cu adevarat malefici, dar tot educatori."

"Numai cei care sunt de folos vor supravietui Planului de Injumatatire. De fapt, e mai degraba Planul Unul Dintr-o Mie. Numai oamenii cu abilitati folositoare vor fi necesari in noua ordine, Re-Evolutia. Ar fi in interesul vostru sa ne ajutati sa ne dam seama daca ne sunteti de folos sau nu."

Parerea mea

James Patterson si-a continuat seria intr-un mare stil, cu putin umor bine cunoscut pe alocuri, cu suspans si actiune... Am avut parte si de o recapitulare, ca doar asa se cuvine la seriile lungi de carti, asa ca ne-am adus aminte ce s-a mai intamplat in celelalte doua volume. Cu acest lucru m-am obisnuit deja din seriile facute de Richelle Mead: Academia Vampirilor si Georgina Kincaid. In carte apare si un personaj despre care eu am cam uitat sincer sa fiu: doctorita Martinez, care va juca mai spre finalul cartii un rol destul de important. Vom descoperi multe despre familia lui Max. Da, ati citit bine, vom face cunostinta cu familia lui Max, insa asta nu inseamna ca totul se transforma in roz. Ceea ce m-a surprins a fost popularitatea blogului lui Fang, care va avea si acesta un rol important mai spre finalul cartii. Dar pe bune acum, chiar vrei sa cred ca aproape un miliard de oameni ti-au citit blogul, Fang? Cred ca autorul a cam supraestimat "blogul", i-a dat prea multa popularitate, fortata daca ma intrebati pe mine. Dar in fine... Avem parte de de toate in acest volum, putina romanta, prietenie, umor. Un lucru nu l-am inteles (si cei care au citit cartea probabil imi vor impartasi nedumerirea): daca totul s-a rezolvat la final, de ce nu au incetat fuga? De ce nu au ramas unde le era bine? Mda...trebuia sa se contiune aventura, nu? ;)

NOTA: 4/5