Recenzie Cei 100 (Cei 100 vol. 1) de Kass Morgan

Multumesc frumos librariei online Libris pentru ca mi-au oferit aceasta minunata carte, aparuta in acest an la editura Nemira.

Un razboi nuclear a distrus planeta Pamant cu multi ani in urma, iar oamenii s-au refugiat in nave spatiale, departe de suprafata radiioactiva a aceasteia. Cancelarul Jaha decide sa trimita pe Pamant in speranta recolonizarii 100 de delicventi juvenili. Acestia oricum nu au nimic de pierdut, urmand la varsta de 18 ani sa fie rejudecati, insa putini avand sanse de  achitare, majoritatea urmand sa fie trimisi la executie. Clarke este condamnata pentru ca a ascuns un secret teribil al familiei ei: acela ca ei fac experimente pe copii in legatura cu radiatiile. Bellamy este trimis pe Pamant deoarece a atentat la viata unui om extrem de important de pe nava. Insa poate el fi de condamnat pentru ca a vrut doar sa aiba grija de sora lui mai mica, Octavia? Glass reuseste sa scape, fugind dintre cei condamnati, insa viata pe nava se schimba si incepe sa fie din ce in ce mai dificila, umbrita de atatea secrete. Wells incalca legea doar pentru a fii trimis si el pe Pamant alaturi de fata pe care o iubeste. Dar a fi fiul cancelarului aduce cateva bile negre printre ceilalti condamnati. Ajunsi pe Pamant, cei 100 trebuie sa invete sa se descurce cum pot, in timp ce ratiile de mancare si medicamente scad vazand cu ochii, dar mai ales cand se descopera ca planeta este mult mai periculoasa decat si-ar fi putut ei imagina vreodata. In cine pot avea acestia incredere? Ce relatii amoroase se pot crea intre niste indivizii certati cu legea fortati acum sa aiba acelasi destin nefast?

• Acum imi doresc sa nu fi vizionat serialul, sau macar sa fi citit prima data cartea. Serialul a fost foarte bun, cel putin primul sezon, ca numai pe acela l-am vazut. Ar fi fost mai palpitant sa nu fi stiut de la bun inceput ce o sa se intample, caci serialul se bazeaza foarte mult pe carte, cred ca 80 din ce am citi in carte imi amintesc ca s-a intamplat in serial. Desigur, acolo fiind mai multe episoade/sezoane ar fi putut sa infloreasca, cum s-a intamplat in Jurnalele Vampirilor, dar nu s-a intamplat. Ambele le recomand, atat serialul cat si volumul de fata, caci merita. Exista personaje care nu apar in carte, dar apar in serial si viceversa... Totusi, va sugerez sa cititi prima data cartea si apoi serialul, va asigur ca o sa fie o experienta mai placuta astfel.
  • Este foarte palpitant sa nu stii in cine sa ai incredere, ca toti sunt de fapt niste persoanje relativ negative, care au comis niste fapte reprobabile care au dus la trimiterea lor pe Pamant. Mi-a placut mult ca s-a infiripat o relatie intre doua persoanje preferate mie, chiar sper ca o sa reziste si o sa se dezvolte mai mult si in mai bine relatia lor in urmatoarele carti.
  • Per total, mi-a placut, a fost o carte usoara, care se citeste rapid si care te atrage inca de la inceput. O aventura interesanta, palpitanta si mi-a placut mult cam fost martor si la intamplarile de pe nava, nu doar la cele de pe Pamant, iar acum cand ma gandesc, parca imi doream sa fie ceva mai lunga. Sper sa se publice si continuarile seriei cat de curand, pana acum au aparut trei.

Personaje

"- Fiecare membru al expeditiei primeste cate o bratara din asta, explica el. Prin ele sunt trimise informatii catre nava, astfel incat sa putem vedea locul unde se afla si sa monitorizam functiile vitale. Indata ce o sa avem dovezi ca mediul este primitor, vom incepe recolonizarea. Se forta sa zambeasca. Daca totul merge conform planului, nu va dura mult pana cand noi, ceilalti, va vom urma si toate acestea- facu un semn catre mainile legate ale lui Wells- vor fi uitate."

"Cand razboaiele nuclear si biologic amenintasera sa distruga Pamantul, spatiul fusese singura optiune pentru cei suficient de norocosi care supravietuisera primei faze a Cataclismului. Dar unii supravietuitori infectati isi croisera drum spre capsulele de transport doar ca sa fie impiedicati sa ajunga pe Phoenix si sa fie lasati sa moara pe Walden. Acum, ori de cate ori aparea cel mai mic semn de boala, cel suspectat era pus in carantina, tinut departe de restul populatiei vulnerabile din Colonie- ultimii reprezentanti ai rasei umane."

36 capitole; 271 pagini

COMANDA CARTEA AICI

Comanda si al doilea voum al seriei AICI de la sectiunea de carti in limba engleza