Recenzie Sfidarea (Jocurile Foamei vol. 2) de Suzanne Collins

In urma castigarii Jocurilor Foamei, vietile lui Katniss Everdeen si Peeta Mellark si a familiilor acestora se schimba in bine. Castigarea Jocurilor a adus cu sine o anumita suma de bani, locuinte noi si un altfel de trai. Acum Katniss si Peeta trebuie sa participe la Turneul Triumfal, unde sunt nevoiti sa viziteze toate districtele si sa aduca omagii celor cazuti in lupt din arena Jocurilor.

Dar in districtul in care se afla Rue, lucrurie o i-au razna si oamenii gasesc gestul triumfal a lui Katniss drept o revolta impotriva Capitoliului, astfel se revolta si ei, insa situatia este aplanata rapid. Urmeaza cea de-a 75-a desfasurarea a Jocurilor, editie aniversara de altfel, unde se vor alege doua tributuri, unul de sex masculin, altul de sex feminin, din totalul castigatorilor de pana acum. Asadar Peeta si Katniss sunt fortati sa participe din nou la nemiloasele si sangeroasele Jocuri ale Foamei.

Oamenii se simt revoltati cand descopera de la Peeta in timpul interviului ca Katniss ar fii insarcinata, iar acest lucru incepe sa le alimenteze din ce in ce mai mult ura, dispretul si revolta fata de Capitoliu si implicit Jocuri.

Cei doi sunt sfatuiti de Haymitch sa se alieze cu cineva neaparat daca vor sa supravietuiasca si acestor Jocuri, dar in cine poti avea incredere cand toate tributurile se uita la tine ca si cum toate nenorocirile din Panem sunt din cauza ta? Cei doi indragostiti nascuti sub o stea potrivnica se afla a doua oara in arena Jocurilor, de data aceasta cu mult mai schimbata decat data trecuta.

Cum ai putea supravietui cand la fiecare ora fixa un nou val de atacuri nimicitoare se dezlantuie asupra tributurilor, cand regulile se schimba in mod constant, cand Creatorii de Joc devin din ce in ce mai nemilosi, iar lumea incepe sa fie din ce in ce mai consternata de asa-numitele Jocuri ale Foamei?

"Am dat de un mare necaz. Si daca asta e adevarat pentru mine, e si pentru familia mea. Ma strabate un fior la gandul ca mama si sora mea se afla atat de aproape de acest om care ma detesta. Ma va detesta intodeauna. Pentru ca am fost mai inteligenta decat sadicii lui creatori-de-joc, am facut Capitoliul sa para stupid si, ca urmare, i-am subminat autoritatea."

"La a-75-a aniversare, pentru a li se reaminti rebelilor ca nici cei mai puternici dintre ei nu pot infrange puterea Capitoliului, tributurile de sex barbatesc si femeiesc vor fi extrase din totalul invingatorilor in viata."

"Nu uitati, nu va mai aflati intr-o arena plina de copii speriati. Toti oamenii astia sunt ucigasi cu experienta, indiferent in ce forma par sa se afle acum."

3 Parti: Scanteia, Pacificarea, Dusmanul; 27 de capitole; 318 pagini

NOTA: 4/5