Recenzie Durerea (Torment) de Stephen R. George

April Kostanuik, in varsta de 12 ani isi uraste casa din suburbii si pe parintii ei din clasa de mijloc. Nu se poate ca ea sa fie fiica lor. Intr-o zi, spera ca adevaratii ei parinti sa o gaseasca si sa o duca departe intr-un tinut magic unde sa-si poata petrece tot timpul cantand la pian, pierduta in muzica pe care o iubeste. Dar in ziua accidentului, April era plina de ura si furie... si deloc pregatita sa moara.
John si Kathleen Woodrow au o familie perfecta. Asta pana cand fiica lor incepe sa se schimbe. Niciodata buna la matematica, Melissa ia dintr-odata numai note de 10. Fara nicio singura lectie de pian, ea devine o maestra peste noapte, iar mai apoi incepe sa se semneze pe propiile desene A.K...
In curand, nu va mai fi Melissa cea de odinioara...

Parerea Mea / Detalii

• Inca de cand am zarit cartea aceasta pe site-ul unui anticariat mi-am dorit sa o cumpar pentru a o putea citit ulterior. Insa pretul era destul de mare pentru o carte veche si se mai si adauga costul transportului, asa ca am renuntat la ideea de a o cumpara. La biblioteca nu se gasea, asa ca m-am decis in cele din urma sa mi-o achizitionez. Sincer, habar n-am cum de a fost publicata o astfel de carte la noi, in 1994, la editura Eis Pol, insa cu coperta originala... Te face sa te intrebi daca pana la urma este in limba romana sau nu. Ei bine... este in romana, tradusa de Mihai Babic. Din aceeasi colectie a mai aparut o singura carte (de care stiu eu, poate sunt mai multe): Cold Kiss de Roxanne Longstreet (aka Rachel Caine). As fi vrut sa o i-au si pe aceea, dar am aflat de curand ca este de fapt volumul 2 dintr-o duologie. *facepalm* Cine dumnezeu publica volumul 2 dintr-o duologie, fara sa ne fi oferit in prealabil si primul volum?! In fine... nu ma mai surprinde nimic la editurile de la noi.
  • Oare chiar este posibil ca durerea noastra provocata de pierderea unei fiinte foarte dragi noua, de care suntem atasati sa poata provoca atatea probleme? Oare este cu putinta ca suferinta provocata si faptul ca noi nu suntem pregatiti sa ne luam un ultim ramas bun de la acea persoana sa poata sa tina captiv un suflet nevinovat, sa-l faca legat de pamant? Acest subiect il abordeaza cartea. April este blestemata sa bantuie Pamantul pentru ca mama sa Anna inca nu este pregatita sa-i dea drumul. Insa ce nu stie Anna este ca mai mult rau face decat bine. Prin refuzul Annei, April ajunge sa o posede pe Melissa, care cade victima colaterala in aceasta poveste.
  • Este total diferita fata de cum ma asteptam eu sa fie. Credeam ca o sa fie ceva mai mult horror, gen Exorcistul sau ceva similar, insa m-a surprins cam neplacut. Cartea este simpla, ba chiar relaxanta uneori, fara pasaje de groaza (spre dezamagirea mea), insa cu destul de mult suspans.

"Isi cunostea bine fiica, stia totul despre ea; i-ar fi recunoscut vocea, zambetul, pasul. Lucrul acela de pe pat nu era fetita lui; era... altceva.
Nu era Melissa."

"Vocile ii tot povesteau despre April si ea raspundea, dar toate acestea nu insemnau nimic. Totul era ca un vis urat. April era la scoala. April avea sa se intoarca curand. April nu era o gramajoara de carne si oase, strivita de un camion. April traia!"

35 capitole; 479 pagini