Interviu C.C. Hunter

Bună! Sunt încântat că am reușit să obțin un interviu cu o autoare americană de succes. Numele ei este C. C. Hunter şi momentan lucrează la seria pentru adolescenți „Shadow Falls” şi la alte poveşti din acelaşi univers magic. La noi, în Romania, au apărut primele volume intitulate  „Născută la miezul nopții” şi Trezită în zori de zi" la editura Leda, în anul 2012, respectiv 2013.
Ce v-a determinat să începeţi a scrie?
Oh, mă bucur că m-ai întrebat acest lucru. Este chiar o poveste amuzantă. Nu în genul “Ha-ha”, ci mai mult “neașteptat”. Este, de asemenea, unul dintre cele mai înspăimântătoare  şi grele  lucruri pe care le-am făcut vreodată. Acum, să nu mă înțelegi greșit: iubesc să scriu. Mai mult de atât, iubesc să spun poveşti - cred că este un lucru obișnuit celor din Sudul Americii – dar, a scrie toate aceste poveşti pe foaie respectând regulile de gramatică de la şcoală, asta m-a speriat. O să-ţi spun un secret: încă mă mai sperie. Vezi tu, sunt dislexică. Pentru mine, asta înseamnă că sunt o persoană care citește oribil pe litere, iar uneori chiar văd literele şi propozițiile pe dos.
Când eram mai tânără, iubitul meu m-a întrebat ce carieră vreau să urmez, iar eu am spus că vreau să devin scriitoare. Niciodată nu am regretat acea decizie. Acea fărâmă mică de speranță m-a determinat să fac, după cum am mai spus, cel mai înspăimântător şi greu lucru.
Vezi tu, nu doar trebuie să învăţ cum să scriu, ci trebuie să şi învăţ cum să mă descurc cu dislexia. De multe ori m-am gândit să renunț, dar am rezistat. Şi știi ce? Cred că dislexia chiar m-a ajutat să devin o scriitoare mai bună, deoarece m-a ajutat să înțeleg mai bine sentimentele oamenilor, lucru care este foarte important în construirea personajelor fictive. În plus, fiind dislexică, am muncit mult mai mult.
Ce credeţi despre seria “Shadow Falls”?
O iubesc. Serios, iubesc să scriu despre Kylie şi prietenii ei de la Shadow Falls. Acum, ştiu o mulțime de autori care spun că personajele lor sunt la fel de reale precum familia şi prietenii lor - sună puțin banal -,  dar este totalmente adevărat. Mă simt ca şi cum aş cunoaște-o pe Kylie şi pe prietenii acesteia, dar este absolut normal, fiindcă fiecare din ei au câte o părticică din mine, iar eu, din ei.
Mda, am câte puțin din ADN-ul vampirilor, vârcolacilor, zânelor şi a vrăjitoarelor în mine. Okay, poate asta este o exagerare, dar există părți din mine care se regăsesc în personaje precum Kylie, ai cărei părinți divorțează la începutul cărții - acest lucru mi s-a întâmplat când aveam 16 ani -sau Miranda, care este colega de cameră şi cea mai bună prietenă a lui Kylie. Miranda este o vrăjitoare dislexică, care își greșește vrăjile. Nu știu eu prea multe despre vrăji, dar, băiete, chiar știu multe despre dislexie! Este puțin şi din Della în mine. Dacă cineva încerca să rănească pe cineva apropiat mie, pot fi la fel de fioroasă precum un vampir, poate chiar mai fioroasă.
Deci, cum am mai spus, îmi place mult să scriu seria “Shadow Falls” şi când va veni sfârșitul (Cartea a 5- a), o să-mi fie foarte greu să mă despart de toți.
Dar știi ceva? La fel mă simt de fiecare dată când termin o carte şi sunt conşteintă că şi în seria următoare vor fi personaje care vor fi atașate de mine (sau eu de ele) într-un fel sau altul.
Aveţi vreun talent despre care noi nu ştim?
După cum am mai spus, sunt o povestitoare înnăscută, iar talentul pe care-l au povestitorii este acela de a sta în fata unei mulțimi de oameni şi de a vorbi liber.
Multe persoane cred că e chiar periculos să-mi înmânezi un microfon, întrucât nu mă mai opresc din vorbit. Am vorbit de mai mult de 500 de ori în fata unui public divers, de la copii de grădiniță până la preșcolari, de la un grup redus de scriitori până unul mai numeros, de la cluburi mici până la mari organizații.
Dacă aţi putea fi un super-erou, care ar fi acela?
Hmm, un super-erou, huh? Păi, cu siguranță, mă pot imagina purtând o capă roșie şi zburând de colo-colo. Tu nu? Okay, o să fiu sinceră. Îmi surâde ideea de a zbura oriunde, dar aş alege mai degrabă să fiu o ființă supranaturală decât un super-erou. Adică, gândește-te: să fii o zână sau vrăjitoare şi să fii capabilă să citești gândurile tuturor ar fi super-tare. Deci, aş fi un vampir, nu pentru dorința de a bea sânge tot timpul, ci pentru că vampirii pot zbura, iar lucrul acesta este foarte cool.
Descrieţi-vă în trei cuvinte…
În numai trei cuvinte? Serios ? Hey, am menționat că sunt din Alabama, nu ? O să încerc oricum. Hmmm, să mă descriu în trei cuvinte… Okay, cred că știu:  Râsul. Iubirea. Lectura.
Acestea sunt cuvintele care mă definesc: cred că nicio problemă, cât ar fi ea de mare, nu poate fi rezolvată fără umor, cred că dragostea adevărată ne va cuceri pe toți într-un final şi cred că m-am născut pentru a scrie.
Care dintre cărţile de până acum a fost cel mai greu de conceput?
Oh, asta e o întrebare bună! Aş spune „Taken at Dusk”, cartea a treia din seria „Shadow Falls”. Se va lansa în aprilie anul acesta în SUA. A fost cea mai emoțională şi sentimentală carte pe care am scris-o până acum, acest tip de cărţi scriindu-se mai greu.
Acum ce este așa emoțional la carte? Shadow Falls îşi pierde un prieten bun şi scriind acea scenă mi-a fost greu pentru mine. Sunt convinsă că oricine ar citi-o ar avea nevoie de o cutie de șervetele.
De care carte sunteţi cea mai mândră că aţi citit-o?
Hmm, ştii, am citit o grămadă de cărți şi am multe favorite, dar o carte care are un loc special în inima mea este „Pânza lui Charlotte” de E. B White. Am citit-o când eram copil şi încă iubesc acea poveste.
Vezi tu, întotdeauna m-am gândit că ar putea fi o poveste de dragoste între Charlotte, păianjenul din hambar, şi porcușorul Wilbur. Mda, o mulțime de oameni mi-au spus că nu are niciun sens, dar hey, pentru mine chiar are. Cartea include multe relații între personaje din specii diferite, poate că acest lucru  m-a determinat să cuplez şi eu în  „Shadow Falls” câteva.
Ceva gânduri pentru fanii români?
În primul rând, aş dori să vă mulțumesc tuturor că îmi citiți cărțile. Îmi place să aud veşti de la cititorii mei şi sunt uimită că mi-ai scris tocmai din Romania şi mi-ai cerut un interviu. Ştiu că timpul dintre publicațiile cărților în Romania este destul de lung şi sper să nu deveniți prea nerăbdători. Sper ca tuturor fanilor din Romania să le placă să citească seria „Shadow Falls” la fel de mult cum îmi place mie să o scriu,
Mulțumesc mult,
C. C.

Comentarii