Recenzie Fata din tren de Paula Hawkins

De multa vreme tot trageam cu ochiul pe librariile online, sa vad pretul acestei carti. Cand am prins-o putin mai ieftina, am luat-o. Atunci urma sa apara si filmul in cinematografe si mi-am zis ca e momentul ideal. A mai durat putin sa o citesc, dar m-a prins. Autoarea are un stil super, ti se baga pe sub piele, te bantuie, te face sa iti pui o mie de intrebari, sa construiesti numeroase scenarii, pentru ca la final sa iti dai seama ca era imposibil sa ghicesti ce s-a intamplat de fapt. Nu poti sa fi sigur de nimic si de nimeni si iti dai seama ca poti trai o viata langa un om si tot nu il cunosti cu adevarat. Cartea e un thriller psiholic care a impresionat pe toata lumea si nu ar trebui ratat!
Rachel este personajul principal al acestui roman. Ea e “fata din tren”. Ea e de fapt o femeie cu multe probleme. Alcoolul a distrus-o si i-a distrus si casnicia. Sotul ei-Tom si-a facut o amanta, iar aceasta i-a daruit ceea ce Rachel nu a putut- un copil. Acum ea locuieste impreuna cu o prietena, in timp ce in fosta ei casa, s-au mutat amanta si copilul.
Rachel lucreaza in Londra si in fiecare dimineata face naveta cu trenul spre aceasta destinatie. In fiecare dimineata, trenul opreste la un semnal defect, de unde Rachel isi poate vedea fosta casa. Insa nu o poate privi, suferinta e prea mare. De aceea a facut o fixatie pentru casa de la numarul cincisprezece. Acolo locuieste, dupa parerea lui Rachel- cuplul perfect. Nu ii cunoaste pe cei doi, insa in mintea ei, stie totul despre ei. I-a botezat Jess si Jason si e invidioasa pe fericirea lor. Asta pana cand, intr-o zi vede ceva ce darama imaginea de familie perfecta…
Iar apoi afla ca acea femeie, cea pe care ea a numit-o Jess a disparut! Numele ei real este Megan, iar sotul ei se cheama Scott si acesta a devenit suspectul principal in cazul disparitiei sotiei sale.
Acum Rachel se afla intr-o situatie delicata- sa spuna Politiei ce a vazut? O va crede cineva, mai ales ca ea nu ii cunoaste pe cei doi? Se va implica in cautarea lui Megan?
Ce s-a intamplat cu adevarat in “acea sambata”? Ce i s-a intamplat lui Megan?
Rachel nu stie raspunsul la aceste intrebari- tot ce isi aminteste e ca fost beata in acea noapte si s-a aflat in acel cartier. De ce sau cu cine, nu stie, insa e hotarata sa afle!
Actiunea e alerta si nu te plictisesti. Suspectezi pe toata lumea, e clar ca toata lumea ascunde ceva, insa adevarul e complicat.
Cartea are capitole povestite din perspectiva a 3 femei- Rachel- pe care nu o poti crede 100% din cauza problemelor cu alcoolul, Megan- femeia disparuta, cu un trecut tulbure, pe care nu l-a uitat si din cauza caruia mergea la terapeut si Anna- actuala sotie a lui Tom, care o uraste pe Rachel.
Si atunci pe cine sa crezi? Sau mai bine zis, poti crede pe cineva?