Recenzie Regatul Aripilor și al Pieirii (Regatul Spinilor și al Trandafirilor vol. 3) de Sarah J. Maas

Feyre s-a întors la curtea Regatului Primăverii pentru a descoperi planurile lui Tamlin în legătură cu acordul creat de acesta cu regele Hybernului. După răpirea și transformarea surorilor lui Feyre (Elaine si Nesta) în Mari Spiriduși, Feyre continuă să plănuiască căderea Hybernului și a regelui acestuia, ca răzbunare. Ea și Tamlin îi au in vizită la Regatul Primăverii pe comandanții gemeni Brannagh și Dagdan, nepoții regelui Hybern, dar și pe Jurian, luptătorul de temut al Hybernului, care cercetează crăpăturile din Zid - zidul care separă tărâmul zânelor de lumea muritorilor. Însă Feyre pregătește o lovită din interior pentru regatul lui Tamlin, pe care dorește să-l întoarcă împotriva conducătorului lor. Întorși în Regatul Nopții, Feyre este îngrijorată de starea de sănătate a surorilor ei prospăt transformate, mai ales ca Cazanul le-a oferit mai mult decât nemurire, ci și niște daruri. Feyre, Rhys și prietenii lor de la Regatul Nopții încearcă să-și adune cât mai mulți aliați în lupta iminentă împotriva Hybernului, însă vor descoperi că alianțele sunt mult mai greu de întreținut decât credeau ei și pentru a subjuga bestiile întunericului, ar trebui să vinzi tot ce ai mai de preț.

Feyre Archeron by Merwild Dak2eey

Volumul acesta mi s-a părut cam prea lungit pentru gustul meu... a fost foarte obositor - în special pentru că 75% din carte a însemnat doar tratative, discuții, planuri în care ei s-au chinuit să-și atragă alianți pentru a lupta alături de ei în războiul împotriva Hybernului și abia restul de 25% chiar au luptat. De asemenea, există mai mult de 20 de personaje în carte, iar lucrul acesta este mai mult decât obositor. Să-ți aduci aminte la fiecare dintre cele vreo 25 de personaje cine e, din ce regat provine, ce a făcut, pe cine are ca partener sau efectiv unde se situează în tot acest conflict între regate - e extenuant.

Tamlin by Gabriella Bujdoso

Cred că lumea e prea dură cu Tamlin și prea iertătoare cu Rhysand. Tamlin a suferit o transformare de-a lungul seriei. Cu el a fost un rollercoaster: la început l-ai iubit pentru că a salvat-o pe Feyre de la sărăcie și i-a oferit tot ce nu a avut, în regatul Primăverii, după aceea l-ai urât pentru că a devenit foarte posesiv față de Feyre, iar acum Tamlin încearcă să dovedească din nou că încă o iubește pe Feyre, deși asta înseamnă că își pune propriul regat în pericol, în viețile tuturor le sunt puse în pericol în acest ultim conflict.

Rhysand by Charlie Bowater

Aș vrea să ne îndreptăm atenția asupra unui lucru pe care Feyre l-a zis într-un moment cheie referitor la Rhysand: "aș fi preferat să se sfârșească lumea decât să moară, decât lucrul pe care îl făcuse și golul care se instalase unde era el, unde eram noi…". Știu că este o chestiune de moralitate, dar Feyre e regină acum, e Marea Doamnă a Regatului Nopții. Ar trebui să aibă alte priorități și responsabilități acum, iar zicând că ar prefera să fie distrusă lumea în loc să-i moară partenerul, nu dă dovadă decât de egoism. Melodrama este și ea prezentă, un personaj din trecutul fetelor își face apariția la finele acțiunii pentru a-i ajuta. Acum stai să te gândești: dacă ne luăm după hartă, Hybernul este o insulă la vestul Regatelor. Cât de mare pericol poate reprezenta o mică insuliță pentru ditamai regatele care își si unesc forțele? E puțin cam tras de păr. Să nu mai vorbim de sfărșit, care e atât de Disney-happily-ever-after... parcă autoarea a încercat prea mult să mulțumească pe toată lumea și să ofere un final mai mult decât fericit, deși situația nu se prezenta deloc roz de-a lungul întregului volum. Din punctul meu de vedere, seria s-a încheiat aici, chiar dacă autoarea mai are de gând să scrie și alte volume și să se concentreze pe alte personaje, conflictul s-a soluționat, povestea s-a încheiat.

A Court of Wings and Ruin by Charlie Bowater

Jurian - razboinic antic al carui suflet Amarantha il intemnitase in inelul ei ca pedeapsa pentru uciderea surorii ei
Lucien - al saptelea fiu al Marelui Domn al Regatului Toamnei