Recenzie The Guinevere Deception (Camelot Rising vol. 1) de Kiersten White

"Nu este nimic pe lumea asta mai magic și terifiant ca o fată pe cale să devină femeie."

Prințesa Guinevere a sosit în Camelot pentru a se mărita cu un străin: cu carismaticul rege Arthur. Când magia se agață de hotarele regatului, marele vrăjitor Merlin vine cu o soluție: să o trimită pe Guinevere să-i fie consoartă lui Arthur și în același timp și protectoare a acestuia împotriva celor care doresc să vadă orașul lui Arthur în ruină. Însă numele real al lui Guinevere - și identitatea ei adevărată - sunt secrete. Ea este un copil-schimbat: o fată care a renunțat la tot pentru a proteja Camelotul.

Pentru a-l ține pe Arthur în siguranță, Guinevere trebuie să navigheze într-un regat unde cei vechi - printre care și familia lui Arthur - cer ca lucrurile să continue la fel ca până acum, iar cei noi - cei atrași de visul reprezentat de Camelot - luptă pentru o viață mai bună. Și întotdeauna în inima pădurii verzi și în adâncurile întunecate ale lacurilor, magia așteaptă să redobândească tărâmul.
Luptele mortale, cavalerii înșelători și romanțele interzise sunt nimic comparativ cu cea mai mare amenințare dintre toate: fata cu păr lung, negru și împletit, călare pe spinarea unui cal, prin pădurea întunecată, înspre Arthur.

Pentru că atunci când însăși existența ta este o minciună, cum poți avea încredere în tine?

"Ea nu era soția lui.
Cât de repede a uitat! Prefăcătoria i-a încețoșat totul. E o magie periculoasă în a te preface. Când te prefaci prea mult, cine își mai poate da seama ce e real și ce nu?"

© King Arthur: Legend of the Sword (2017)

Recunosc că nu am avut foarte multe informații sau cunoștințe despre mitul regelui Arthur înainte de a începe această serie, însă fiindu-mi cunoscută autoarea, am zis să îi dau o șansă să vedem ce aduce ea nou mitului. Ce este evident este faptul că această serie este o repovestire modernă, feministă a mitului clasic al regelui Arthur - și asta vedem de la personajele feminine care au o menire - alta decât să arate frumos pentru bărbați și să le producă moștenitori, până la apariția unui personaj-cheie feminin, și până la relația foarte "modernă" al unuia dintre personaje.
Aceasta însă nu este povestea clasică a regelui Arthur, predestinat să mânuiască legendara sabie Excalibur, ci povestea soției acestuia - Guinevere și pericolele pe care le-a înfruntat ea la curtea din Camelot. Se spune ca vrăjitorul Merlin, fostul protector al lui Arthur, a fost alungat din Camelot din cauza folosirii magiei, aceasta din urmă fiind interzisă în Camelot. Astfel, pentru ca tânărul rege Arthur să rămână în siguranță, Merlin a trimis-o pe Guinevere să-l protejeze, misiune deloc ușoară pentru tânăra regină. Poate părea puțin inutil să o trimiți pe Guinevere să-l apere pe rege, când acesta are atâția cavaleri ca prieteni, gata să-și dea viața doar pentru a-l știi în siguranță, însă motivul pentru care acest lucru se întâmplă ne este revelat ulterior în acest prim volum. Ce nu mi-a plăcut însă a fost fragilitatea personajului principal - Guinevere, care până la urmă este o utilizatoare a magiei, însă singura magie pe care o face este să facă noduri. Da, ați citit bine - noduri: de protecție, de vindecare, de alarmare etc. Pentru o regină cu o sarcină atât de mare, Guinevere este "aruncată la lupi" când cineva apropiat lui Arthur, cineva de la curtea regală din Camelot, plănuiește împotriva lui. Ea este mai mereu în preajma altor cavaleri, mereu mutată dintr-un loc în altul când lucrurile încep să o ia razna, astfel că ei îi este destul de greu să-și îndeplinească misiunea când toți ochii sunt pe ea, astfel neputându-și folosi magia.

În pădurea întunecată însă ceva, sau cineva, se trezește la viață după ce a dormit atât de mulți ani. Și este gata să se răzbune pentru tot ce i-a făcut Arthur, iar Guinevere este o țintă sigură.

Alcătuirea cărții
27 capitole, 337 pagini

Guinevere - sotia lui Arthur
Arthur - regele din Camelot
Brangien - servitoarea lui Guinevere
Bors
Percival
Blanchefleur - sotia lui Percival
Dindrane - sora lui Percival
Cavalerii lui Arthur: Tristan, Sir Gawain, Sir Mordred ( care e și nepotul lui Arthur)
Sir Ector - cavaler, tatăl "adoptiv" al lui Arthur
Sir Kay - fiul lui Ector
Nechtan - regele pict
Patchwork knight (Cavalerul peticit)
Maleagant

"Când lumea joacă după cum cânți tu, când controlezi natura din jurul tău, unde se oprește puterea? Cine îți poate spune să te oprești?"

Mi-a fost destul de greu să dau o notă volumului acesta, oscilând între 3-4 stele din 5. Pentru mine sfârșitul unei cărți este un element foarte important care poate schimba nota fie în bine, fie în rău - mai ales dacă vorbim despre o serie de cărți, iar sfărșitul unui volum are puterea de a te face să îți dorești să citești continuările. Însă luând în considerare că acțiunea este una foarte lentă, 60% din carte fiind flecăreală pe la curtea regală și că personajele nu sunt foarte bine individualizate și nuanțate, am ales să îi dau 3 din 5. Am să citesc continuările? Hmm... probabil, dar nu mă grăbesc. Camelot mai poate aștepta.

3.5/5