Recenzie Endlessly (Paranormal vol. 3) de Kiersten White

Era oare mai bine să fii într-o fericire ignorantă, falsă, de aparență sau să fii trează și conștientă de ce a devenit viața ta?

Iubitoarea culorii roz, dura și bătăușa Evie are prea multe lucruri pe lista ei “de-făcut”. Paranormalii o imploră să deschidă o poartă faerie astfel încât să poată părăsi lumea umană, iar Evie nu e sigură că are puterea să facă acest lucru. Regina Întunecată torturează oameni şi trebuie să fie oprită. Pe lângă asta, balul lui Evie se apropie. Nu e sigură ce să poarte, şi, oh, da, prietenul ei care își schimbă forma, Lend, a fost blestemat, astfel încât intră într-un somn fermecat ori de câte ori el şi Evie sunt în aceeaşi cameră... şi până și fostul iubit lui Evie, Reth, nu poate inversa magia întunecată. O luptă epică se pregătește, iar alegerile pe care Evie le face va determina soarta propriei vieţi și a întregii lumi paranormale.

Unu. Să ieșim din Centrul acesta biiip.
Doi. Să ajungem în Tărâmurile Zânelor.
Trei. Să o ucidem pe Regina Întunecată.
Patru. Să-l salvăm pe Lend.
Cinci. Să facem ca AISP să plătească.
Șase. Să ajutăm paranormalii să găsească o cale spre casă.
Șapte. Să terminăm planurile pentru Balul de Iarnă. Simplu ca bună ziua.

După ce aproape a fost manipulată să trimită toți silfii în iad și a reușit să închidă portalul, Evie încearcă să trăiască o viață normală alături de iubitul ei metamorf, Lend. Ea este însă contactată de Raquel, fosta ei șefă de la AISP (Agenția Internațională de Securitate pentru Paranormali), care o anunță că agenția are o nouă conducere și este pregătită să o primească pe Evie înapoi ca angajată. Evie nu vrea sa audă de așa ceva, iar la aniversarea ei de 17 ani, este întâmpinată de Cresseda, o elementală de apă și, în același timp, mama lui Lend, care o roagă (în numele ei și al altor creaturi supranaturale care lucrează cu zânele seelie) pe Evie să creeze un nou portal pentru ca toate ființele să fie trimise înapoi în lumile din care provin. Conștientă că asta l-ar alunga inclusiv pe iubitul ei Lend și pe prietenii ei, Evie ezită în a da un răspuns. Însă când din ce în ce mai mulți paranormali încearcă să o convingă ca deschiderea portalului este singura soluție, Evie începe să considere această posibilitate.  Regina Întunecată a zânelor, pe de altă parte, are alte planuri pentru oameni, planuri care includ găsirea și crearea unor ființe fără suflet, iar Evie îi stă în cale.

Punctul culminant îl reprezintă rebeliunea lui Evie, care crește de la minut la minut, sătulă fiind de faptul că mereu trebuie să curețe mizeria reprezentată de creaturile supranaturale și de faptul că până acum a stat mereu la dispoziția lui AISP. Cu pași mărunți, Evie încearcă să dobândească acea libertate după care tânjește.

Suntem împreuna în asta, iar Lend are dreptate. Facem propriile alegeri, indiferent de unde venim sau de ce suntem. El m-a învățat asta. Nu aveam de gând să aleg să fiu folosită. Mi-am pus mâna peste formele liniştitoare al lui Tasey din poşetă. Nu aparțin lui AISP sau paranormalilor.

Au trecut nouă ani de la citirea volumului precedent din serie (vol. 2), după ce editura nu a mai continuat seria Paranormal de Kiersten White. Deși mi-a fost greu să-mi aduc aminte ce s-a întâmplat în volumele anterioare, cine-i cine, cine ce a făcut etc., am fost reintrodus în acțiune destul de repede și am reușit să-mi amintesc în mare evenimentele care s-au desfășurat până în prezent. Am adorat-o pe Evie, fără îndoială, încăpățânarea ei, determinarea, curajul și dârzenia ei, precum și hotărârea că nu se va mai lăsa călcată în picioare și nu va mai fi sclava nimănui. Acțiunea este destul de lineară, fără întorsături de situație și fără vreun element care să te ia prin surprindere, lucru care  a mai știrbit din plăcerea lecturii. Conflictul principal este soluționat foarte ușor în final și a părut cam grăbit, ca și cum autoarea ar fi vrut să se termine toate cât mai repede. Nu-mi pare rău că am citit-o, am vrut să dau o finalitate poveștii și să termin de lecturat seria, chiar și după atâția ani, însă mi-ar fi plăcut să mă ia prin surprindere, să mă facă să mă întreb ce se va întâmpla și să mă țină captivat, lucruri care nu s-au întâmplat de altfel.

Scuturându-mi pantofii, mi-am frecat picioarele mele încă sensibile. Gata cu purtatul tocurilor. Asta mi-a pus capac. Dacă nu voiam deja să o distrug pe Regina Întunecată, faptul că mi-a distrus capacitatea de a purta tocuri înalte a pus-o chiar în fruntea listei mele. S-a zis cu ea.

Evie este un personaj foarte uman, în ciuda faptului că este un experiment și că nu are suflet. Încă de la obsesia pt culoarea roz, la sarcasmul debordant, încăpățânarea ei, la faptul că deși este o creatură supranaturală la rândul ei, principalele griji constau alegerea ținutei perfecte pentru bal, dar și teama de a-l pierde definitiv pe iubitul ei, Lend, aflat în pericol:

El a ieșit din spatele tejghelei și nu l-am putut vedea. Ea l-ar ucide și eu l-aș pierde pentru totdeauna și nu aș putea trăi într-o lume în care el nu era. Am lovit cu piciorul în tejghea cât am putut de tare, încercând să-l forțez pe Reth să-mi dea drumul, dar brațele lui nu erau de carne, erau dure ca oțelul, nu cedau. Mi-am trântit capul înapoi în pieptul lui din nou și din nou, dar apoi am simțit mai mult decât am auzit poarta zânelor închizându-se în timp ce aerul se subția din nou și am știut că s-a terminat și că lumea mea fusese distrusă. Lend a dispărut și a fost vina mea.

Personaje:

Evelyn (Evie)
Arianna - vampir
Lend - iubitul lui Evie, metamorf
David - tatăl lui Lend
Raquel - fosta șefă a lui Evie de la AISP
Vivian - faerie
Reth - faerie, fostul iubit al lui Evie
Nona - spirit al copacilor
Kari, Donna - selkie (silfi)
Cresseda - elementală de apă, mama lui Lend
Bud - antrenorul lui Evie de la AISP
Anne-Laurie LeFevre - noua șefă AISP
Carlee - amica umană a lui Evie, de la școală


Alcătuirea cărții
44 capitole, 389 pagini


Nota
3/5




Comentarii