Recenzie Iubire eternă (Frăția Pumnalului Negru vol. 2) de J.R. Ward

Totuși, ar fi fost minunat, chiar și numai o dată, ca un bărbat să o privească cu adorație totală. Ca el să fie... subjugat. Da, acesta era cuvântul. Ar fi adorat ca un bărbat să fie subjugat de ea.

Rhage este unul dintre membrii Frăției Pumnalului Negru, gașca de vampiri războinici care apără rasa de vampiri de atacurile celor din Lessening Society. Aceștia din urmă reprezintă un ordin al vânătorilor a cărui scop îl reprezintă eliminarea speciei vampirilor. Rhage însă este blestemat de Fecioara Scrib ca timp de 200 de ani să se transforme într-o bestie asemanatoare unui dragon. I-au mai rămas 91 de ani de ispășire, iar Rhage încă încearcă să domolească bestia dinăuntrul său prin partide frecvente de sex cu femei frumoase și lupte cu lesserii.

Mary Luce este o tânără de 31 de ani a cărei leucemii a recidivat. După ce mama ei a murit, lui Mary nu i-au mai rămas multe. Ea lucrează la un birou de avocatură și face voluntariat la centrul de apeluri pentru cei cu tendințe suicidale. Însă când ea îl întâlnește pe John, un orfan mut care știe unde lucrează și unde locuiește, viața urmează să i se schimbe. Fără să știe și să vrea, Mary este atrasă în lumea periculoasă a Frăției Pumnalului Negru și a vânătorilor care se află pe urmele acestora. Aflată sub protecția lui Rhage, cel mai violent și pătimaș dintre frați, Mary începe să se apropie mai mult decât ar fi crezut de vampirul care îi poate da lumea peste cap.

Ii voia unghiile înfipte în spatele lui, limba ei în gura lui și șoldurile rotindu-se peste ale lui până când el avea să o posede cu atâta forță încât să vadă stele. Apoi voia să doarmă cu ea în brațe. Voia să se trezească, să mănânce și să faca din nou dragoste. Și să vorbească în întuneric despre lucruri prostești și serioase.

După cum poate știți deja, fiecare volum din seria "Frăția Pumnalului Negru" dezbate evenimente diferite cu personaje diferite, toate petrecute în același univers creațional. De data aceasta facem cunoștință cu un alt frate din frăția de războinici vampiri: Rhage. Nu știu cine s-a gândit la numele personajelor masculine, dar frate... sunt foarte cringe. Rhage, Vishous, Wrath, Tohrment (Tohr), Phury, Zsadist. Toate sunt similare, toate exprimă sentimente extreme, unele sinonime pentru altele, dar toate te fac să te cringe-uiești până nu mai poți.

La fel ca în cazul seriei "Paranormal" de Kiersten White, au trecut nouă ani de la citirea volumului anterior din serie, însă parcă nu așa îmi aduceam aminte de Frăția Pumnalului Negru. Poate eram prea tânăr și ușor impresionabil la vârsta aceea, sau nu aveam suficientă experiență în lumea literară. În toți acești ani mi-a rămas în minte seria, tocmai pentru că știu că mi-a plăcut foarte mult citirea primului volum, la vremea aceea. Acum însă... totul mi se pare foarte girly și foarte superficial. Se ia una bucătă barbat fatal cu un blestem care poate fi ținut sub control doar prin sex constant (convenabil, nu?), o femeie aflată la ananghie și suferindă de o boală incurabilă. V-ați prins cum o să se termine povestea nu? Deja e previzibil...

Adică înțeleg ideea cum că Frații Pumnalului Negru niște războinici letali vampiri foarte pricepuți în tot ce fac, dar sunt prezentați și ca fiind niște bărbați mega-fatali, la picioarele cărora li se întind toate femeile de pe planetă. Parcă prea mult s-a bătut moneda pe asta și prea puțin pe poveste în sine și pe alte elemente care alcătuiesc universul creațional. Înțeleg și faptul că este în același timp o serie erotică, și n-am nici o problemă cu asta, dar cu siguranță publicul-țintă a lui J.R. Ward este cel feminin. Felul în care sunt construite personajele masculine este în sine un mijloc de a alimenta fanteziile feminine, și chiar dacă nu este deloc realist, probabil că veți zice "cui îi pasă?", când apare ditamai bărbatul de doi metri, cu mușchii ca oțelul și un membru suficient de mare încât să satisfacă toate femeile de pe planetă. Jesus, trebuie să-mi spăl ochii cu apă sfințită.

Pe de altă parte, mi-a plăcut sub-plot-ul cu John Matthew, orfanul mut găsit de Mary Luce. Probabil acela a fost singurul lucru interesant din carte. Mi-ar fi plăcut să fie explorată mai mult povestea lui, poate chiar și a Bellei și a lui Zhadist, dar presupun că vom avea parte de clarificări în volumele următoare. Foarte multe nu s-au întâmplat, pagini intregi de sex, în timp ce alte elemente au fost neglijate. Conflictele nu au fost soluționate nici la final de volum, rămânând lucruri nerezolvate. Dar na, presupun că trebuie cumva să determine cititorii să pună mâna și pe următoarea carte din serie, șmecheră strategie, nu zic, dar când nu rezolvi problemele din volumul acesta, doar pentru a avea material pentru următorul (care btw, coincidența face ca volumul să se axeze pe Zhadist și pe Bella), este cam enervant, pentru că simți că ai citit 400 de pagini despre nimic.

Autoarea s-a lovit destul de mult de trop-uri des utilizate în astfel de cărți: "eu sunt diferit", "te voi răni doar", "dar tu ești aleasa sufletului meu". Plus niște cuvinte de te iubesc acolo aruncate după cateva partide... *insert eye roll emoji here*. Mi-a displăcut și personajul Mary Luce, între ea și Rhage neexistând absolut nici un fel de chimie, doar pasiune carnală. Ea devine la un moment dat chiar geloasă, deși la momentul acela nu îl voia pe Rhage. Dar hei, cui îi mai pasă că el te-a lăsat acasă pentru a merge să facă sex cu o altă femeie, iar la întoarcere, tu (conștientă fiind de ce a făcut el) - sari și tu pe el pentru o partidă? Doamne ferește...

Când autoarea și-a dat seama că nu mai știe despre ce să scrie, hop - mai bagă o scenă de sex. Plus că nu pot să nu mă gândesc la macrofilie, la obsesia pentru tot ce e mare, atracția (în special sexuală, fetișizată) pentru lucruri mari, pentru că se pune accentul foarte mult pe acest cuvânt.. În mod cert, autoarea a jucat-o la sigur, alcătuind o gașcă de vampiri războinici, cei mai arătoși din univers, cu un apetit sexual până la cer și înapoi și niște femei fade, fără personalitate, ale căror scopuri și meniri sunt acelea să le împlinească dorințele și fanteziile bărbaților. Yikes, cineva să cheme feminiștii, să o salte pe J.R.! Cât despre volumele următoare... nu știu ce să zic, m-a dezamăgit rău acesta.

Rhage
Mary Luce
Butch